Методика «Емоционална цветопис» на А.Н. Лутошкина


 

Цел: Изследване на емоционалното самочувствие на 5 – 7 годишните деца.

 

Цветът е най-достъпната и положителна форма на изразяване на настроението.

 

Задача: Какво е  моето настроение?

Записват се отенъциите на настроението, които след това се обозначават с цветове: радостно – червено, спокойно – зелено, скучно – сиво, лошо – черно, тревожно – кафяво, безразлично – бяло.

Характерни зони: игра, занятия, семейство, приятели, възпитатели, групата, училище.

Оценяваме всяка зона с цвят. За оценяване на емоционалното самочувствие е достатъчно да се запишат цветовете.

Особености в изпълнение на методиката. При децацта със задръжки в психическото развитие възникават трудности в осмислянето на емоционалното състояние чрез цветове. Болшинството от децата изпитват тревожност или смяна на настроенията, произтичащи от влошаване на емоционалния фон при умора или неуспешно изпълнение на задачата.

Фадина Г.В. Диагностика и коррекция задержки психического развития детей старшего дошкольного возраста: Учебно-методическое пособие / Г.В. Фадина. — Балашов: «Николаев», 2004. — 68 с.

http://psylist.net/promet/00023.htm

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: